Czy rzeczywiście warto zainwestować w gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe z logo firmy to niezaprzeczalnie jedna z najtańszych i do tego skutecznych form reklamy. Sięgają po nie zarówno małe firmy, jak i duże przedsiębiorstwa. Przy stosunkowo niedużych nakładach finansowych można dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, budować pozytywny wizerunek, wzbudzić zainteresowanie danym produktem/usługą oraz zwiększyć sprzedaż. Nawet taki drobny upominek w postaci breloka, smyczy czy parasola okazuje się być bardzo przydatnym narzędziem reklamowym. Dlaczego?

Czy rzeczywiście warto zainwestować w gadżety reklamowe?

Reklama jest dźwignią handlu i jeśli firma chce zaistnieć na rynku, konieczne jest zainwestowanie w konkretne działania marketingowe. Bez tego trudno jest przebić się ze swoją ofertą na tle wciąż rosnącej konkurencji. Nie ma jednak potrzeby nadwyrężania firmowego budżetu, gdyż istnieje wiele sposobów na stosunkowo tanią i skuteczną promocję. Z pomocą przychodzą gadżety reklamowe, które można wręczyć klientom i kontrahentom. Na tym darmowym upominku znaleźć powinno się logo czy też slogan reklamowy danej firmy. Ważne oczywiście jest to, aby taki gadżet był estetycznie wykonany i praktyczny. Z całą pewnością nie należy nikomu wręczać przysłowiowego bubla, gdyż firma będzie wówczas kojarzona z bylejakością. Inwestycja w gadżety reklamowe będzie opłacalna tylko wtedy, kiedy będą one używane na co dzień. Dzięki temu możliwe będzie budowanie za ich pomocą świadomości swojej marki. Równie ważne jest to, aby nie przesadzić z reklamą upominku. Wystarczy umieścić logo i nazwę firmy w widocznym miejscu. Niezwykle istotną kwestią jest również dobór odpowiednich gadżetów reklamowych do swoich usług czy tez produktów. Przykładowo jeśli sprzedajemy samochody, można zamówić breloki do kluczy z logo firmy i rozdawać je klientom przy sprzedaży.

Gadżety reklamowe to z całą pewnością dobry sposób na zwiększenie swojego grona odbiorców. Można bowiem za ich pomocą dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Gadżety okazują się znacznie lepiej oddziaływać na odbiorcę niż tradycyjne formy reklamy. Taka reklama nie jest nachalna, a upominek jest dla obdarowanego wartościowy. Poza tym gadżety reklamowe mogą wywołać pozytywne skojarzenia związane z daną marką. Mogą one posłużyć nie tylko do pozyskania nowych klientów, ale także do zatrzymania przy sobie tych stałych.

Dobrze dobrany gadżet do grupy odbiorców to podstawa

Jeśli prowadzimy cukiernię, to rozdawanie klientom cukierków z logo firmy z całą pewnością jest dobrym rozwiązaniem. Chodzi tutaj bowiem o odpowiednie dobranie przedmiotu do odbiorcy. Nijak miałoby się rozdawanie w sklepie rybnym breloków w kształcie lodów. Trzeba także pamiętać o tym, aby gadżet reklamowy był bardzo dobrej jakości, a więc nie zespół się po chwili, przez co klient zacząłby wręcz negatywnie kojarzyć firmę. W przypadku młodych osób sprawdzą się przykładowo kubki i przedmioty codziennego użytku, a starsze chętnie wykorzystają kalendarze i notesy. Warto również postawić na proste wzory i jednobarwne przedmioty, na których logo firmy będzie dobrze widoczne.

Portal Bewu.pl pomógł nam przy pisaniu tego artykułu.

Dodaj komentarz